CZECHIA A MARKETING

ČESKO A CZECHIA JSOU MARKETINGOVĚ PERFEKTNÍ ZNAČKY!

 

Odborníci na marketing a podnikatelé se shodují:   "Made in Czechia" je lepší, než "Made in ČR".

Slogan "Made in Czechia" používá stále více firem. Je nástupcem svého světoznámého předchůdce, sloganu "Made in Czechoslovakia".  Z hlediska marketingu jde o krok správným směrem. "Made in Czech" je totiž špatně, protože to znamená něco na způsob "Vyrobeno v češtině"... A "Made in Czech Republic" je zase příliš dlouhé, a zaměnitelné s každou druhou republikou, což je proti veškeré reklamní strategii zaujmout a učinit produkt nezaměnitelným. Takovým jménem byla kdysi Czechoslovakia, a dnes se jím stává Czechia. Originální, tradiční a přitom neokoukaná, svěží, krátká, úderná. Dokonalá.

 

VLEVO: Příklad sloganu "Made in Czechia" na hrnku.

 

 

 

 

"Problém, dosti uměle vyvolaný některými diplomaty, je s anglickým názvem Czechia. Prý připomíná Čečnu. Proto jsme se zeptali v Americké marketingové asociaci, v Evropské asociaci komunikačních agentur a na Světovém kongresu reklamy, co říkají kolegové názvu Czechia. Podle nich zní dobře. Je jednoduchý a zapamatovatelný. Czech Republic si máme ponechat pro oficiální záležitosti. Kromě nás používá ve svých marketingových komunikacích doplňku snad jen Dominikánská republika,“ apeluje Jiří Mikeš na úřady, aby shorten name republiky byl přinesen i do státní prezentace.   "Bývalý prezident sice mluvil při pohledu na zkrácený název republiky o slimácích, co mu lezou po zádech, ale věřte, že Američané či Angličané nám budou říkat tak, jak budeme chtít. Zjistil to průzkum během jejich návštěvy Strojírenského veletrhu v Brně," tvrdí Jiří Mikeš.  A zda se budeme nazývat ve světě Česká republika nebo Česko, je v podstatě jedno i našim vývozcům. Kloní se však přecejen ke kratšímu názvu Česko, nebo Czechia, někteří ho již úspěšně využívají. (viz odkaz).

Jiří Mikeš, člen řídícího výboru Evropské asociace komunikačních agentur (2007).

 

Fakt, že pro propagaci v zahraničí je krátký název Czechia možné „prezentovat viditelněji, čitelněji, zapamatovatelněji a přesvědčivěji“ napsala již v roce 2007 taková expertka na propagaci, jako je doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D., předsedkyně České marketingové společnosti. A dodává, že umožňuje racionální výměnu informací v mezinárodní komunikaci i u mezinárodního označení produktů.

 

Zdroj:   https://archiv.ihned.cz/c1-20667600-image-chce-to-tahnout-za-jeden-provaz-a-odfouknout-bublinky

 

Made in Czechia - již v roce 1939

 

Czechia - již v roce 1765:

 

 

MADE IN SLOVAKIA  - vzor pro MADE IN CZECHIA:

Slovenští výrobci vědí, že Made in Slovakia je lepší slogan, než Made in Slovak Republic. Na to, že podobně skvěle se v paměti zahraničních zákazníků zapisuje slogan Made in Czechia, přicházejí postupně i čeští exportéři...

  

 


* * * * *